Όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν, ότι ένα αυτοκίνητο με αρκετή ιπποδύναμη προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο από ένα μοντέλο με αναιμικές επιδόσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για διαδρομές στο επαρχιακό δίκτυο, όπου μια γρήγορη προσπέραση -αε σημείο που επιτρέπεται και υπάρχει η αναγκαία ορατότητα- μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό και τους επιβάτες από περιπέτειες.
Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγάλο πλεονέκτημα, επειδή επιταχύνουν άμεσα με ένα απλό χάιδεμα του πεντάλ του γκαζιού και γίνονται καπνός στις εκκινήσεις στα φανάρια.
Ωστόσο, αυτή η απότομη ώθηση απαιτεί εμπειρία από τον οδηγό, για να μη χάσει τον έλεγχο του ηλεκτροκίνητου οχήματος, που κουβαλάει αρκετά περισσότερο βάρος από ένα μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας εξαιτίας της ογκώδους μπαταρίας του.
Σε κάθε περίπτωση, ο αναγκαίος αριθμός ίππων ενός οχήματος για καλές επιταχύνσεις από στάση και για σβέλτες ενδιάμεσες ρεπρίζ, εξαρτάται άμεσα από το βάρος του.
Όσο πιο βαρύ ένα όχημα, τόσο μεγαλύτερη ισχύ πρέπει να έχει ο κινητήρας του. Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC έκανε υπολογισμούς και κατέληξε στις εξής ελάχιστες τιμές ιπποδύναμης ενός οχήματος ανάλογα με το βάρος του, προκειμένου να προσφέρει επαρκή ενεργητική ασφάλεια.
- Από 1.000 κιλά και άνω, τουλάχιστον 80 ίππους.
- Από 1.250 κιλά και άνω, τουλάχιστον 100 ίππους.
- Από 1.500 κιλά και άνω, τουλάχιστον 120 ίππους.
- Από 1.750 κιλά και άνω, τουλάχιστον 140 ίππους.
- Από 2.000 κιλά και άνω, τουλάχιστον 160 ίππους.
- Από 2.250 κιλά και άνω, τουλάχιστον 180 ίππους.
- Από 2.500 κιλά και άνω, τουλάχιστον 200 ίππους.
Όπως βλέπουμε από τον πίνακα, τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα καλύπτουν τις συγκεκριμένες απαιτήσεις, καθώς η εφαρμογή νέων τεχνολογιών έχει αυξήσει την ισχύ των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου και τους έχει κάνει οικονομικότερους σε κατανάλωση.